За да може да се изследва по-добре и да се намери отговор на въздействието на пандемията COVID-19 върху пътуванията в Европа, Европейската комисия за пътувания (ETC) и MINDHAUS стартират изследователски проект за наблюдение на нагласите за вътрешни и вътрешно-европейски пътувания. Той ще включва провеждането на задълбочени проучвания на пазара и дефиниране на поведението на потребителите.
Ситуацията в условия на COVID-19 и рестрикциите за пътуване, с цел ограничаване разпространението на вируса, оказаха сериозно въздействие върху европейския туристически сектор. Мащабът на тази криза е безпрецедентен и въздействието й се усеща във всички европейски държави, като пристигащите посетители в Европа се очаква да спаднат с 54% през 2020 г. Европейските държави вече облекчиха някои от ограниченията и докато все още е налице ситуация на пандемия, разбирането на нагласите за вътрешни и вътрешнорегионални пътувания е от решаващо значение за ефективната подкрепа на европейските дестинации в усилията им за устойчиво и дългосрочно възстановяване.
Проектът ще се фокусира върху мониторинг на нагласите, мотивацията и поведението на хората за осъществяване на вътрешни и вътрешно-европейски пътувания въз основа на количествено проучване на десет големи европейски пазари, а именно Германия, Обединеното кралство, Франция, Холандия, Италия, Белгия, Швейцария, Испания, Полша и Австрия. Основните изводи и препоръки за отделните дестинации и държавните администрации, отговарящи за туризма, ще бъдат публикувани в шест месечни доклада. Първият доклад ще бъде изготвен през септември 2020 г.
Едуардо Сантандер, изпълнителен директор на Европейската комисия за пътувания (ETC), коментира старта на проекта: „Сега е решаващ момент да следим отблизо промените и тенденциите в нагласите за пътуване в Европа, за да помогнем на европейските дестинации да разработят своите стратегии за възстановяване. Радваме се да стартираме този проект с MINDHAUS, агенцията за туристически маркетинг, която ще се превърне в основен анализатор на тенденциите в европейския туристически сектор през следващите месеци.“
Теофилос Кирацулис, управител на MINDHAUS, заяви: „За нас е чест и признание да работим с Европейската комисия за пътувания (ETC) и да подкрепяме европейските дестинации и туристическия сектор, за да разберем по-добре „новото нормално“ и да намерим правилните ориентири към възстановяване през тези много бурни времена."
След разглеждане на различни предложения, ETC избра MINDHAUS да реализира този проект, като взе предвид обширният опит на агенцията в проучванията на пазара и маркетинговите стратегии. Този проект е съфинансиран от Европейския съюз в подкрепа на възстановяването на туризма в Европа.
Допълнителна информация:
Европейската комисия за пътувания е сдружение на националните туристически организации (НТО). Създадена е през 1948 г., за да популяризира Европа като туристическа дестинация на пазарите, намиращи се на дълги разстояния извън Европа, първоначално в САЩ, а по-късно в Канада, Латинска Америка и Азия. Понастоящем в нея членуват 33 НТО, включително 7 извън Европейския съюз. Европа е номер 1 туристическа дестинация в света със 743 милиона международни пристигания през 2019 г. и представлява повече от 50% от пазарния дял на световния туризъм. За повече информация, моля, посетете www.etc-corporate.org.
MINDHAUS е агенция за туристически маркетинг и е част от водещата и независима комуникационна агенция в региона на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA), V+O Group. Работата на MINDHAUS е посветена на разработването, управлението и предлагането на туристически дестинации, подкрепата и налагането на организации, бизнеси и марки и успешното им свързване с посетителската икономика. За повече информация, моля, посетете www.vando.gr and www.mindhaus.gr