Нарастващото търсене, произтичащо от пандемията Covid-19, накара продажбите на потребителски опаковани стоки - от тоалетна хартия и консервирана супа - да се покачат с 9,4% до 1,53 трилиона долара през миналата година, според нов доклад на Асоциацията на потребителските марки.
Но бумът на търсенето не е намалял и производителите все още се борят да наваксат с натрупването на запаси. За да отговорят на предизвикателството, компаниите наемат повече работници, добавят нови фабрични линии и увеличават заплатите на фона на продължителното нарастване на търсенето.
„Това беше най-големият тест, който системата някога е изпитала“, каза Джеф Фрийман, главен изпълнителен директор на Consumer Brands. „И най-смелото ни въображение може да не е било в състояние да си представи 12-месечния скок, през който току-що преминахме.“
Въпреки че пандемията отшумява, Consumer Brands прогнозира, че продажбите на индустрията през 2021 г. ще продължат да нарастват със 7,4% до 8,5% от 2019 г.
Продажбите през януари са се увеличили с 16% в сравнение със същото време преди година, което представлява най-високата промяна през годината от миналия март. Преди пандемията, силен растеж за компания за потребителски продукти означаваше увеличаване на ниските едноцифрени цифри.
„Тази индустрия продължава да участва в маратон“, каза Кейти Денис, вицепрезидент на Consumer Brands по научни изследвания и разказ за индустрията.
Нарастващото търсене през последната година означава, че производителите все още се опитват да наваксат предлагането и всяко препятствие може да означава загуба на продажби за милиони долари. Фрийман допълни, че повече от една четвърт от производствените му заводи са били затворени за една седмица през февруари поради зимната буря в Тексас. Запушването на Суецкия канал през март е предизвикало още повече главоболия.
General Mills и Clorox са сред компаниите, които се обърнаха към производители на трети страни за временно решение на стремително нарастващото търсене. Ситуацията накара някои CPG компании да преосмислят целите на инвентара и доколко продуктите трябва да бъдат близки до търговците на дребно. Джеф Фрийман сподели, че някои производители няма да могат да наваксат запасите, докато нови капиталови разходи не се появят онлайн.
Настоящият стрес върху веригата за доставки означава, че някои недостиг, като този на пакети кетчуп, за първи път докладван от The Wall Street Journal, са по-трудни за прогнозиране.
Нарастването на търсенето доведе до по-високи заплати за производствените работници на CPG. PepsiCo и Hormel бяха сред онези, които раздаваха бонуси на своите служители от първа линия миналата година. Според доклада Consumer Brands заплащането на работниците в производството на храни се е повишило с 3,4% през юли до септември в сравнение със същото време преди година. Заплатите в селското стопанство в цялата страна са спаднали с 0,8% през периода.
Компаниите от CPG са увеличили също и наемния персонал. След като първоначалните загуби на работни места засегнаха индустрията, особено за доставчиците на хранителни услуги, други производители на храни, напитки и домакински продукти се качиха, за да вземат повече работници. Според Фрийман някои компании са наели с 10% до 20% повече работници, отколкото са им били необходими, за да отчитат служители, които са били под карантина или се грижат за болни роднини.
Според доклада Consumer Brands, настоящата заетост в промишлеността в индустрията намалява само с 2% от нивата от януари 2020 г., докато общият процент на заетост в САЩ е 6% през март.