Airbus създава следващо поколение самолети

Airbus вече е започнал да работи по разработването на технологията.

Airbus стартира базирано в Обединеното кралство съоръжение, фокусирано върху водородните технологии, ход, който представлява последния опит на фирмата да подкрепи дизайна на следващото си поколение самолети.

Подробности за три концептуални самолета с нулеви емисии „хибриден водород“ под псевдонима ZEROe бяха публикувани още през септември 2020 г. Airbus заяви, че иска да разработи „търговски самолет с нулеви емисии“ до 2035 г.

Отпечатъкът на авиацията върху околната среда е значителен, като Световният фонд за дивата природа /WWF/ го описва като „един от най-бързо растящите източници на емисии на парникови газове, водещи до глобалното изменение на климата“. WWF също така казва, че пътуването по въздух е „понастоящем най-въглеродно интензивната дейност, която човек може да извърши“.

Екологични групи започнаха съдебни действия срещу KLM, заявявайки, че холандският авиационен гигант подвежда обществеността относно устойчивостта на полетите.

По-рано тази година, главният изпълнителен директор на Airbus – Гийом Фори каза, че авиацията „потенциално ще се изправи пред значителни препятствия, ако не успеем да декарбонизираме с правилното темпо“. Фори изложи редица области, върху които фирмата му се фокусира. Те включват гарантиране, че самолетите изгарят по-малко гориво и отделят по-малко въглероден диоксид.

Освен това самолетът, който компанията доставяше, вече имаше сертифициран капацитет за 50% устойчиво авиационно гориво в резервоарите си.

 

Описан от Международната агенция по енергетика като „универсален енергиен носител“, водородът има разнообразна гама от приложения и може да бъде използван в широк спектър от индустрии.

Тя може да бъде произведена по няколко начина. Един метод включва използването на електролиза с електрически ток, разделящ водата на кислород и водород. Ако електричеството, използвано в този процес, идва от възобновяем източник, като вятър или слънчева енергия, тогава някои го наричат ​​зелен или възобновяем водород. Понастоящем по-голямата част от производството на водород се основава на изкопаеми горива.

Airbus не е единствената компания, която търси използването на водород в авиацията. Миналия октомври бяха обявени планове за извършване на търговски водородно-електрически полети между Лондон и Ротердам, като тези, които стоят зад проекта, се надяват той да се издигне в небето през 2024 г.

По това време авиационната фирма ZeroAvia заяви, че разработва 19-местен самолет, който „ще лети изцяло на водород“. През септември 2020 г. шестместен самолет с водородни горивни клетки от компанията завърши първия си полет.

Related posts

Германия стартира най-големия соларен парк в Европа

Китай пренасити пазара със соларни панели

Строежът на първата „натриева“ АЕЦ на Бил Гейтс ще започне през юни, дори без разрешение от властите

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ