Пандемията от COVID-19 оказа огромно въздействие върху икономиката и бизнеса, причинявайки значителни смущения в ежедневната им работа. Но в същото време именно сред тези обстоятелства CRM доказа своята движеща сила, помагайки на бизнеса да разшири обхвата си и да се адаптира към нуждите на клиентите.
Въпреки често геройските усилия за справяне с кризата, последната изтъкна някои интересни системни слабости. Например, наследените CRM системи не успяха да посрещнат притесненията на клиентите по време на пандемията, което доведе до рязко спиране на ключови източници на бизнес приходи.
Но сега, когато сме близо до края на тази фаза и бизнесът постепенно започва да се възстановява, възможностите за CRM индустрията изглеждат по-добре от всякога. Сигурно е, че за дълго време потребителите и служителите ще продължат да избягват контакти лице в лице, големи събирания и срещи за много хора.
Най-новите облачни CRM технологии позволяват на бизнеса да расте, без да се налага да влизат в пряк контакт с клиентите си. Съвременните системи им помагат да разширят обхвата си, като адаптират отговора си към всеки клиент.
Функции като регистриране на данни, автоматизация, сегментиране, динамично съдържание, тригери, кампании и проследяване на интереси им позволяват да се таргетират аудиторията си с много по-голяма точност. По този начин те гарантират, че правилното съобщение ще достигне до правилния човек, в точното време и през правилния канал.
Дори и с намалени маркетингови бюджети, съвременните CRM платформи предлагат на екипите по продажбите и маркетинга възможността да поставят акцент върху уникални, персонализирани възможности за контакт, превръщайки повече клиенти в реални клиенти и добавяйки повече възможности към вече обширен набор от многоканални канали. Eдин от най-добрите примери на българския пазар за за съвременна CRM платформа е тази на Soft1.
Тези, които не само се стремят да преодолеят настоящата криза, но и да подобрят бизнеса си в бъдеще, трябва да се възползват от възможността да станат по-гъвкави, отговаряйки на нуждите и предпочитанията на клиентите си.
CRM е и ще продължи в обозримо бъдеще да бъде важен инструмент за управление, на който бизнесът може да разчита, за да генерира повече приходи и да увеличи максимално стойността на взаимодействието с клиентите.
В крайна сметка най-важното предимство на всеки бизнес е познаването на клиентската му база и с CRM те могат да използват този елемент като ключова точка за диференциация, за да задържат съществуващите клиенти, като същевременно непрекъснато придобиват нови. Макар и жалко, че беше необходима глобална пандемия, за да могат много от вземащите решения да осъзнаят това.