Традиционно фирмите имат своето публично лице и скрит “двигател”, които движи бизнеса отзад. Това особено важи за електронната търговия. Със своя уебсайт фирмите си взаимодействат с клиентите, докато бек офисът включва поредица от критично важни работни потоци, така че клиентите да получат очакваното обслужване. ERP решение от типа на Soft1 Series 5 поддържа тези процеси и интеграцията му с електронната търговия предлага значителни предимства.
Въпреки че няма стандартизирана интеграция за приложения за електронна търговия и ERP системи, а внедряването може да изисква значителни инвестиции във време и пари, ползите наистина си заслужават усилията.
Автоматизация и ефективност на времето
Ежедневната работа на бизнес с електронна търговия включва много различни неавтоматизирани задачи: от прости задачи като въвеждане на данни във формуляри, до по-сложни, свързани с прехвърляне на данни между приложения. Макар и важни, тези задачи отнемат много време и грешките не са рядкост. Решението се крие в автоматизацията. След като се постигне интеграция, ERP системата и платформата за електронна търговия могат да обменят данни автоматично, което намалява до минимум ръчното прехвърляне на данни и предотвратява грешки. По -важното е, че вашият екип ще може да спести време от ежедневието си и да се съсредоточи върху по-продуктивни задачи.
Кохерентност на данните и централно управление
В случай на електронна търговия данните идват от множество източници и се насочват към множество дестинации. Клиентите правят поръчки онлайн, задействайки процеса на поръчки и плащания. След изпращане на поръчка, продавачът трябва да информира клиента за напредъка му, както и да провери и актуализира инвентара си, за да избегне внезапен недостиг. И това е ролята на продажбите, счетоводството и всички други страни, участващи в управлението на данни. Интеграцията с ERP и електронния магазин управлява и подобрява съгласуваността и прозрачността на вашите данни, което влияе положително върху производителността и потребителското изживяване.
Бърза поръчка
Онлайн продажбите се извършват в две стъпки: клиентите търсят това, което искат и правят своята поръчка. След това продуктът се изпраща от склада до местоназначението. Интеграцията с ERP и електронната търговия обединява тези два процеса. Информацията за поръчките се прехвърля в реално време в системите за управление и инвентаризация на поръчките, където незабавно се обработва. По този начин времето между подаване на поръчка и доставка се намалява драстично.
Задоволително обслужване на клиентите
Обслужването на клиенти е жизненоважно за всеки бизнес. Предоставянето на персонализирани и полезни отговори на търсенията на клиенти изисква актуални данни за клиентите и продуктите, възможност за достигане до клиенти чрез алтернативни комуникационни канали, както и задълбочени познания за наличните продукти и услуги. По същество обслужването на клиенти е нервният център на всички екипи и отдели. Интеграцията на ERP и електронната търговия улеснява служителите да реагират в реално време на изискванията на клиентите, като им предоставя, например, актуална информация за състоянието на поръчката им.