Пионерът на изкуствения интелект Андрю Нг, основател на изследователската лаборатория на Google Brain и бивш главен учен на Baidu, събра 57 милиона долара от инвеститори за своя стартъп, Landing AI, при неразкрита оценка.
Основана в Пало Алто през 2017 г., Landing AI е фокусирана върху предоставянето на изкуствен интелект в производствените компании. Той е разработил инструмент за компютърно зрение, който производителите могат да използват, за да създадат свой собствен софтуер за визуална проверка.
Софтуерът за компютърно зрение позволява на компютрите да извличат смислена информация от цифрови изображения и видеоклипове. Въпреки че може да се използва, например, за да помогне на автономните автомобили да осмислят заобикалящата ги среда, може да се използва и за идентифициране на дефект на полупроводникова пластина, драскотина на екрана на смартфон или вдлъбнатина в автомобилен компонент.
Landing AI се конкурира с подобни на Chooch.ai със седалище в Сан Матео.
Клиентите на Landing AI включват американския производител на индустриални инструменти Stanley Black & Decker и тайванския производител на електроника Foxconn. В кратко свидетелство на уебсайта на Landing AI, Андрю Лиу, изпълнителен вицепрезидент на Foxconn, казва, че AI на Landing е съкратил времето за разработка на Foxconn и е повишил точността на неговата AI система.
Размерът на средствата, вливащи се в стартиращи фирми с изкуствен интелект, нараства стабилно през последното десетилетие. Фирмата за анализ на рисков капитал Dealroom прогнозира, че инвеститорите ще вложат около 90 милиарда долара в стартиращи предприятия с изкуствен интелект тази година, спрямо около 60 милиарда долара през 2020 г. Intel Capital и Samsung Catalyst Fund участваха в кръга на финансиране от серия A на Landing AI, както и Insight Partners и Канадския инвестиционни съвет на пенсионния план.
Инвестицията беше ръководена от McRock Capital. Джордж Матю, управляващ директор в Insight Partners, каза в изявление, че „дигиталната модернизация на производството бързо нараства“, добавяйки, че се очаква пазарът да бъде 300 милиарда долара до 2023 г.
Това включва удвояване на екипа от 75 на около 150 души, като същевременно привлича нови клиенти, обясни той.