През 2022 г. се очаква CRM технологията да бъде с най-много приходи в сферата на корпоративния софтуер. Добре е бизнесът да е наясно с настоящите тенденции, за да може адекватно да отговори на съвременните предизвикателства, като същевременно остане конкурентоспособен в икономическа среда, която едва сега излиза от пандемията.
Мобилен CRM
Използването на мобилни телефони е неизменна част от ежедневието ни, така че не е изненада, че доминират тенденциите, свързани именно с мобилността. Пандемията Covid-19 причини множество смущения в световен мащаб, но също така ни позволи да оценим важността на достъпа до бизнес информация от разстояние. Достъпността стана ключов фактор за бизнеса като цяло. Това важи и за CRM инструментите, които също са мобилни, точно за да бъдат достъпни за всички.
Напълно вероятно е да станем свидетели на все повече CRM приложения и системи, които работят еднакво добре на различни платформи, операционни системи и размери на екрана. Ще видим и повече CRM решения, които позволяват на потребителите да работят онлайн и офлайн на различни устройства.
Очевидно е и, че сигурността ще продължи да бъде основен приоритет, тъй като CRM е свързан с чувствителни и защитени данни. Това е проблем, с който предприятията трябва да се справят ефективно. Eдин от най-добрите примери на българския пазар за съвременна CRM платформа е Soft1 Cloud CRM.
Изкуствен интелект и автоматизация
Изкуственият интелект вече не принадлежи към сферата на въображаемото. Това е бързо развиваща се технология, която вече е свързана с ежедневието ни, но може да бъде особено полезена в CRM системите. Първото предимство на използването на изкуствен интелект в CRM е, че той може да помогне с предсказуем анализ, извеждайки изключително полезни данни на преден план.
Чрез изкуствения интелект бизнесът ще може по-лесно да прогнозира покупвателните тенденциите. В допълнение, той може да помогне при сегментирането на клиентите, като предоставя допълнителна представа за това как клиентите работят и правят покупките си. Това ще позволи на бизнеса да насочва по-добре продажбите и маркетинговите кампании с анализ в реално време на демографските данни, предпочитанията, възгледите, интересите на клиентите и др. По този начин можете напълно да се съсредоточите върху онези хора, които наистина биха се интересували от покупка, когато бъдат насърчени по правилния начин и насочени в правилната посока.
Друго интересно допълнение към изкуствения интелект в CRM са чатботите, които помагат да се отговори на въпроси на клиентите и да се увеличат продажбите, дори и в неработно време.
Гласово разпознаване
Технологията за разпознаване на глас постепенно става все по-популярна с услуги като Amazon Alexa и Siri. Въпросът обаче е с какво може да помогне гласовото разпознаване на вашия бизнес, тъй като идеята е, че интегрирането на такива функции във вашия сайт би генерирало приходи.
Гласовото разпознаване например може да се използва за по-добро проследяване на данните, за да се разбере по-добре какво искат клиентите.
Бизнесът трябва да следи внимателно тенденциите, които динамичният пазар налага в сферата на корпоративния софтуер, за да може адекватно и ефективно да отговори на конкурентната среда, но и на очакванията на своите клиенти.