Когато става въпрос за маркетингови стратегии, социалната мрежа идва на помощ. Хубаво е да се възползвате от тази даденост, защото социалните мрежи са голяма част от живота ни в 21ви век и достигат до всяко кътче на живота ни.
Какво друго може да направите, за да достигне бизнесът Ви до хората? Ето някои идеи, които не включват финансови средства.
1. „Посланици”
Добре е да изберете хора, които да се занимават с реклама на фирмата и да играят ролята на посланици между вас и останалите фирми и между вас и клиентинте. Един посланик служи, като представител на марката или продукта, който предлагате. Неговата задача е да разпространява името на фирмата и на продукта, който предлагате, по начин, който не е натрапващ, но е запомнящ се!
2. Търговски изложения
Тук ще предложим 2 варианта, като един от тях е платен, а другият не. Платеният вариант е стандартния – изложбена зала, където да представите продукта си. Тези изложби са добри от комуникативна гледна точка. Там можете да завържете нови познанства и връзки очи в очи, което е добре за фирмата.
Вторият вариант е да направите интернет събитие ( в сайта си или в социална мрежа ), където да качите снимки и клипове на продукта си, заедно с описания, какво точно представлява и как се използва, какви са функциите му и защо си заслужава клиентите да го купят.
3. Блогъри
Тук задачата е лесна. Отново има два варианта за попадане в блоговото пространство. Единият е да се насочите към вече пробил блогър, който да рекламира продукта, който предлагате.
Вторият е да създадете свой собствен блог, където да наблягате само на продуктите и услугите на фирмата си. Там ще можете да добавяте снимки, текст и описания към продуктите и услугите си и да оптимизирате сайта си. Стига да имате правилният подход и изберете правилниото място за реклама, това е един много добър начин за даване гласност на фирмата Ви.
4. Принос
В приноса отново включваме блогърите и интернет пространството. Тук идеята е да направите подробни описания на продуктите или услугите, които предлагате, да направите опаковка за продукта, както и да дадете идеи за развиването на дейността на фирмата. След това изпращате описанията и снимките по блоговете и уебсайтовете, които търсят съдържание (погледни 3 точка).
5. Разговори
Взависимост от целевата аудитория, трябва да се ореантирате, къде да говорите за бизнеса си. Ако целите да достигнете до ученици и студенти, посетете няколко училища и университети, оставете флаери и визитки, говорете с хората там, покажете им уебсайта си, блога си и профилите си в социалните мрежи, където могат да ви намерят и да задават въпроси.
Независимо какъв начин за реклама и разпространение ще изберете, се опитайте да използвате всичко налично около Вас, което е достъпно. Бъдете координирани и последователни в действията си и дръжте на качеството на продукти и обслужване.