През последната година се отчита значителен ръст на гражданите в ЕС, които пазаруват онлайн. Това сочат данните на Евростат. Делът на хората на възраст между 16 и 74 години се е увеличил от 30% през 2907 година до 53% през 2015 година.
Все още има и „традиционни“ купувачи. Сред интернет потребителите, които не са пазарували онлайн, 75% посочват като причина, че „обичат пазаруването на място, защото трябва да видят стоката, преди да я закупят“. 27% от от същата група пък изказват опасения относно сигурността на плащанията и опазването на лични данни.
Повечето от онлайн пазаруващите в ЕС са доволни от покупките си – 70% твърдят, че не са срещали проблеми при поръчката. Данните сочат, че най-много се купуват през интернет дрехи и спортни стоки (60%), след тях се нареждат пътуванията и хотелското настаняване (52%).
Първенците по онлайн пазаруване са великобританците. 81% е делът на хората в Обединеното кралство, които са пазарували онлайн през 2015 година. След Великобритания се нареждат Дания (79%), Люксембург (78%), Холандия (73%), Финладия и Швеция ( по 71%). Данните показват, че най-нисък дял на онлайн купувачите има в Кипър (23%), България (18%) и Румъния (11%). Специалисти смятат, че този нисък процент се дължи на ниските доходи на населението в трите страни. Обаче като цяло, делът на е-купувачите в половината от страните членки е над 50%.