Според послдни проучвания линейките в България пристигат след 25 минути на мястото на злопоуката. Около 7% от хората посочват, че са чакали пристигането на линейка около 45 минути. Това закъснение често може да е фатално.
В такива случаи е много важно оказването на първа долекарска помощ. Едно мобилно приложение има за цел именно това – да обедини хората, които имат нужните познания или искат да получат такива, за да спасят човешки живот.
iHELP стартира през 2013г., а идеята е на словенски предприемач. Христо Христов се запознава с проекта на едно стартъп изложение в Англия и тъй като е силно впечатлен се запознава със създателя. Следват дълги преговори и iHELP започва да развива дейността си и в България.
„Открихме, че ресурсът в страната ни не е достатъчен относно системата 112. Човек без пулс и без дишане започва да умира след третата минута, а до осмата вече е починал.”, казва Христов, който е директор на iHELP България.
Само с натискането на един бутон, приложението изпраща сигнал на регистриралите се в системата, които се намират на близост. Така много повече хора могат да откликнат на повикването и да успеят да спасят живот.
Компанията иска да разпространи iHELP по целия свят и така да бъдат спасени хиляди хора. Според проучванията на компанията, 80% от обажданията към 112 постъпват в помощ на някой друг. Приложението дава възможност да алармирате и помощта да дойде навреме, а много случаи – да бъде избегнат фаталния край.
Мобилното приложение iHELP спасява човешки животи
Според послдни проучвания линейките в България пристигат след 25 минути на мястото на злопоуката.