Все по-масовото използване на смартфони у нас, е причината да се очаква през 2020г. дигитализацията в банковия сектор да достигне до 30%.
Проектният мениджър на банка ДСК Васил Димитров коментира, че по-голямата част от българските банки са готови за дигитализацията, като всяка една от тях има стратегии да предлага дигитални услуги. Нивото на проникване във всяка една обаче е различно. Средно по статистики на НСИ и на Евростат в момента нивото за България е около 10 на сто.
Очаква се дигиталните банкови услуги да се използват предимно от клиенти отговарящи на следния профил- по-млад човек, представител на IT средите или клиент, който преди това е бил обучен от своя банков консултант и е забелязал предимствата за ползване на онлайн услуги.
Според Васил Димитров обаче класическото банкиране няма да изчезне и няма опасност в България да се налложи тенденцията от скандинавските държави за преминаване към съкращаване на физическото присъствие, просто защото манталитетът в Югоизточна Европа е много по-различен и клиентите изпитват недоверие и се нуждаят от помощта и услугите на банковите консултанти.