Развитието на технологичния дигитален свят е силно повлияно и продиктувано от постоянно обновяващите се изисквания на потребителите. Именно иззвадката на потребителските нагласи и изисквания спрямо визията и функциите на един сайт са диктуващи и определящи иновациите в web пространството. Точно тези фактори доведоха до силата и важността на това как изглежда даден сайт на мобилно устройство. Вече от достатъчно дълго време е ясен фактът, че наличието на въздействащ, функционален и не на последно място удобен мобилен уеб сайт е определящ за успеха на онлайн присиъствието.
Статистиките сочат, че повече от 70% от търсенията в мрежата се осъществяват през мобилните версии на сайта. Развитието на потребителското търсене обаче не винаги върви ръка за ръка с нагласите на собствениците на бизнес по отношение на фирмения им сайт. Именно в тази връзка специалистите в сферата от Идео Груп, обощават двата варианта за успешно присъствие на сайт на мобилните устройства.
Най-важната опорна точка за мобилната версия на всеки един сайт е той да се вижда еднакво добре на всеки един екран, на всеки един размер мобилно устройство, без значение дали е смартфон, таблет или друго. От тук следва първо да се установи дали дизайнът на сайта е оптимизиран така, че да позволява визуализация на различни размери екрани.
В избора на първия вариант в сайта се изгражда т.нар. адаптивен уеб дизайн, който позволява еднакво добра визуализация всички типове устройства. При този избор единственото което се променя в зависимост от избора на устройство е резолюцията на сайта. В този вариант отделните елементи на страницата се позиционират и увеличават/намаляват/ така, че да не се наруши структурата на сайта и той да запази цялостната си визия и функционалност.
При избор на втория вариант за изграждане на изцяло нов сайт представящ специализираната мобилна версия на съществуващия вече такъв се ползва т.нар. поддомейн. В този случай посещенията на сайта който не са от стационарен компютър автоматично се пренасочват към поддомейна на основния такъв.
И не на последно място поставяме и съдържанието. Много важна част от успешно изградената мобилна версия е компенсирането на съдържанието, което драстично ще увеличи скоростта с която информацията достига до крайния потребител и мобилното му устройство.