Обединена българска банка (ОББ), част от белгийската финансова група КВС, въвежда роботизирана автоматизация на част от процесите си, за да облекчи работата на своите служители, съобщиха от компанията. Роботизираната автоматизация на процесите (RPA) представлява софтуерен „робот“, който използва въведени вече процеси и приложения подобно на човек. Използването на такъв робот може да облекчи в голяма степен изпълнението на повтаряеми, еднотипни задачи – например обработката на обемен поток от документи. Роботизираната автоматизация може да бъде разработена така, че да извършва комплексни дейности в множество разнообразни системи с висока скорост и изключителна точност, разясняват от ОББ. Интелигентната автоматизация няма за цел да замени хората в тяхната професионална дейност, а цели облекчаването им от извършването на еднотипни процеси, уверяват от банката.
„В момента в ОББ разработваме робот, който изтегля справките и ги обработва в офис приложението Excel. Това спестява на експертите до час ежедневна работа и им дава възможност да се фокусират върху други специфични дейности, изискващи професионалната им експертиза. Прилагането на подобна автоматизация е облекчение за специалистите ни, които ще могат да насочат времето и усилията си и към други приоритетни задачи“, сподели Кристоф де Мил, иновационен лидер на ОББ. Първоначално роботът ще бъде наблюдаван от специалистите на банката, за да контролират дейността му, а след като премине изпитателния период, автоматизираната технология ще започне да помага на колегите в рутинните им задължения. Това е вторият робот, който банката въвежда. Първият валидира процес, които извършват служителите на ОББ в Клонова мрежа, като по този начин гарантира за точността на въведената от тях информация.
Плановете на компанията предвиждат разработване и прилагане на поне една роботизирана автоматизация на процесите на всяко тримесечие.