ОББ, която е част от белгийската финансова група КВС, предлага на своите клиенти нова иновативна услуга. Тя ще даде възможност за изцяло дигитален процес за взимане на потребителски кредит или овърдрафт, без нужда от кандидатстване. Клиентите, които получават своето месечно възнаграждение в ОББ, имат в мобилното си банкиране персонализирана оферта за предварително одобрен потребителски кредит, в случай че предварително са потвърдили своето съгласие за това. Тези, избрали да се възползват от предложението, могат удобно разположени в дома или офиса си, спокойно да се запознаят с изпратените им документи и да ги подпишат с един бутон директно през мобилния си телефон, с квалифициран електронен подпис от Евротръст.
Ако клиентите нямат квалифициран електронен подпис, те имат възможност да се сдобият с него чрез мобилния си телефон за не повече от 3 минути. Всичко, което е нужно да направят е следното-да свалят мобилното приложение на Евротръст от AppStore или Google PlayStore, да се регистрират, да се идентифицират и да получават удостоверение за КЕП директно чрез мобилното приложение. Подписаните с КЕП документи са равностойни на собственоръчно поставен подпис на хартия.
ОББ е първата банка в България с изцяло дигитализиран процес за предлагане на предварително одобрени кредити през приложение за мобилно банкиране. Иновативната банкова услуга е в помощ на клиентите, като им предоставя кредит на тяхно разположение, от който лесно и удобно се възползват, когато са в движение, при възникване на непланирани разходи или всички други възможни нужди от допълнителни средства. Предварително одобреният потребителски кредит може да се усвои по разплащателната сметка на клиента в рамките на часове в работни дни, след сключване на договора.
Процесът е максимално опростен и в улеснение на клиентите. Те ще получават договора за кредит на мобилния си телефон, ще могат да го прегледат и подпишат, след което да го изпратят обратно на банката. Инсталирането на приложението, подписването и изпращането на документи към ОББ са напълно безплатни за клиентите.
Изпълнителен директор на Евротръст Технолъджис Константин Безуханов заяви, че електронната идентификация и квалифицирания електронен подпис, са необходими условия, за да е възможна дигитализацията. Според него мисията на Евротръст е да направи тези услуги удобни и достъпни за всички граждани и компании. Той отбеляза, че за последните 3 месеца има значителен ръст на използване на услугите и това е само началото. Безуханов отбеляза, че ОББ развива позитивна и устойчива дейност, насочена към предоставяне на дигитални банкови услуги
От своя страна главният изпълнителен директор на ОББ и кънтри мениджър на КВС Груп за България, Петър Андронов коментира, че клиентите ползващи ОББ Мобайл са се увеличили с повече от 88% от началото на годината, като статистиката за активни потребители показва ръст от 73%, което за банката е ясната тенденция, че клиентите все повече търсят и ползват услуги изцяло онлайн и в движение. Той заяви, че настоящото решение за предварително одобрен потребителски кредит, който може да се подпише и усвои изцяло дистанционно, без ходене до банков клон, е адекватен отговор на това търсене. Андронов не пропусна да отбележи, че това решение става възможно благодарение на доброто партньорство с Евротръст и е още една стъпка към подобряване на потребителското преживяване, въз основа на изцяло дигиталните банкови операции. Той изказа увереност, че мобилното банкиране има много по-голям неразгърнат потенциал за изцяло дигитални активни операции, стига да се дадат такива възможности на потребителите.
Благодарение на новата мобилна услуга ОББ ще разшири каналите за продажба на едни от най-желаните продукти като потребителски кредити и овърдрафт, спестявайки време и усилия на своите клиенти.
Добавянето на нови функционалности в мобилното банкиране е в синхрон с визията на ОББ за модернизация, дигитализация и иновация в процесите и услугите на банката. От ноември всяко физическо лице, клиент на банката и ползващо ОББ Мобайл, също така може да заяви издаването на дебитна карта директно през приложението. Клиентите могат да изберат разплащателната сметка, към която да е свързана картата, вида на картата и да посочат удобен клон, където да получат пластиката си.