Подобно на милиони хора, които все още работят дистанционно по време на пандемията от коронавирус, Джанин Пелоси е натоварена със сложната задача да жонглира домашното училище с работа.
За Пелоси работата ѝ е „огромна отговорност” особено от началото на епидемията. Тя е Главният маркетинг директор на Zoom. Точно сега повсеместната платформа за видеообаждания, при която се наблюдава огромен ръст на броя на потребителите, след като хората преминаха към онлайн срещи, провеждане на фитнес класове онлайн и дори и приятелски коктейл.
„Не знам какво бих направил без Zoom днес. Имам дъщеря, която учи по този начин с нейното училище и е настроена да започне новата си учебна година така. Не знаем как точно ще изглежда това, както и всички останали, но знаем, че ще има компонент, който ще бъде над Zoom. Проучването на този казус определено поддържа нашия екип “, каза тя пред CNBC чрез видео разговор.
Компанията не разкрива броя на потребителите, но анализаторите от Бернщайн изчислиха, че мобилното й приложение има 173 милиона активни потребители на месец към 27 май, спрямо 14 милиона на 4 март, по данни на аналитичната фирма Apptopia.
„Отговорността да свързваме толкова хора е голяма.“, заяви Пелоси. „За нас е важен не само въпросът да надграждаме, а и да осигуряваме възможност все повече хора да ползват продукта.“
При други видео платформи също се наблюдава по-голяма употреба по време на условията на работа и обучение от вкъщи, макар и в по-малка степен от Zoom. Броя на потребителите на Microsoft достигна 75 милиона, на 29 април спрямо 44 милиона в средата на март, докато Google обнови Gmail, за да осигури бърз достъп до видео разговори чрез Meet.
„Не знам точно каква е тайната, но това, което знам, е, че имаме автентични отношения с нашите клиенти и нашите потребители. Нашият продукт е лесен за използване. Работи за толкова много и различни ситуации.“, заяви Пелоси пред CNBC.
Zoom трябваше да постави фокус върху сигурността, като обяви 90-дневен план през април, след като потребителите съобщиха за „Zoombombings“ и проблеми при споделянето на данни с Facebook. Сега този период приключи, Пелоси добави, че сигурността все още е ключова. „Когато мислим за сигурността и отговорността, която носим като всяка голяма технологична компания, това е водещ приоритет за нас.“
Подобно на други части от технологията, Zoom е трябвало да се адаптира към различни групи хора, които я използват по различни начини. Едно от по-новите приложения на платформата са виртуалните „апартаменти“ за виртуално гостоприемство, които Zoom ще бъде домакин за Формула 1, като пресъздава своя VIP Paddock Club, в сделка.
Преди да бъдат наложена работата от вкъщи, Zoom екипа е работил от офиса, каза Пелоси. „За нас това беше доста голяма промяна, но мисля, че екипът върши чудесна работа, и успяваме да се възползваме максимално от трудна ситуация “, каза тя. Офисът в Сан Хосе се очаква да работи дистанционно поне до края на годината. „Не знам точно как ще изглежда, но знам, че ефективността, която успях да намеря, работеща дистанционно, като човек, който не е работил отдалечено, е огромна.“
И както за мнозина, Zoom умората е нещо, което Пелоси е преживяла, и тя се справя с нея, като практикува кратки 30-минутни упражнения между срещите. „Едно от предимствата да не пътувате до работа е, че можете да проведете тези ранни утринни срещи и да имате срещи, които да отидат по-късно през деня ви…, но може би ще успеете да влезете в час тренировка или известно време навън.“
Йордан Новет от CNBC допринесе за този доклад