Акциите на Samsung могат да натрупат над 40% печалба през следващата година, според анализаторите.
„Очакваме силни печалби, по-високи от печалбите на Samsung Electronics (SEC), водени от подразделението за определени устройства (мобилни и телевизионни устройства)“, каза анализатор от Daiwa Capital Markets.
Акциите на Samsung достигнаха най-високия си рекорд в рамките на деня от 52,84 долара в средата на януари, с надеждата за силна 2020 г. Но след като пандемията COVID-19 се разпространи в световен мащаб, акциите паднаха до 35,59 долара през март, на фона на по-широката разпродажба на световния пазар.
През последните няколко седмици Samsung пусна два смартфона от висок клас. През август пусна Galaxy Note 20 и сгъваем телефон за $ 1 999, наречен Galaxy Z Fold 2 този месец.
Като цяло се очаква Samsung да реализира приходи от 65,2 трилиона корейски вони (54,86 милиарда долара), което е с 23% повече на тримесечие и 5% на годишна база. Междувременно се прогнозира, че оперативната печалба ще достигне 10,5 трилиона корейски вони (8,83 милиарда долара), което е с 29% повече спрямо тримесечието и с 35% по-високо през годината. Това е над пазарните очаквания.
Huawei успя да се превърне в производител на смартфони номер едно през второто тримесечие и да изпревари Samsung за първи път, като спечели огромен пазарен дял в Китай. Междувременно представянето му на международните пазари понесе удар. Huawei усеща ефектите от санкциите на САЩ, които прекъснаха достъпа му до Google Android на най-новите си водещи телефони.
Проблемите на Huawei също са от полза за Samsung и в други области. Компанията, която е по-малък играч в оборудването за мобилни мрежи в сравнение с Huawei, Ericsson и Nokia, наскоро спечели голям договор с Verizon за предоставяне на безжични комуникационни решения на стойност 6,64 млрд. Долара.
САЩ ефективно блокираха пазара на Huawei, докато други страни, включително Австралия и Великобритания, забраниха на китайската фирма да участва в тяхното ново поколение 5G мобилни мрежи.
Проблемът с чиповете на Huawei доведе до така наречената инвентаризация на DRAM, за да остане „стабилна“, давайки на Samsung предимство в договарянето на средна продажна цена с производителите на устройства. Стабилното предлагане позволява на Samsung да има по-висока пазарна сила за цените.