Netflix (NFLX) е изправен пред сериозен проблем след излъчването на френския филм за възрастни „Cuties“. Според абонаментната аналитична компания Antenna, Netflix от е загубил 5 пъти повече от нормалното количество абонати след излъчването на „Cuties“. Междувременно и фирмата за анализ на данни YipitData отчете подобна тенденция.
„Cuties“ се сблъска с двупартиен откат, като републиканския сенатор Тед Круз сподели, че филма изразява "прекаленото сексуализиране на млади момичета". През последните дни хаштагът #CancelNetflix беше голяма тенденция в социалните медии.
Yahoo Finance се обърна към Netflix за коментар, но медийният гигант заяви, че „понастоящем няма нищо за споделяне“.
Netflix - основен бенефициент на тенденцията „да си останеш у дома“ по време на COVID-19 и непрекъснато гореща технологична акция - се е сблъсквал с абонатни загуби и в миналото. И все пак, този път процентът на загубата е значително по-висок.
Въпреки данните, анулирането не би трябвало да има дълготрайно въздействие върху цялостната абонатна база на Netflix. Платформата има над 182 милиона потребители по целия свят и е категоричният лидер в конкурентното пространство за стрийминг,независимо от последните противоречия.
Бойкотите и изказванията в социалните медии създават допълнителен натиск за големите технологични компании, а се оказва, че Netflix не е единственият попаднал в "огъня".
По-рано Facebook (FB) беше подложен на обстрел, тъй като известни личности от Ким Кардашиян Уест и Деми Ловато „замразиха“ страниците си в Instagram и Facebook, за да повишат осведомеността относно речта на омразата и дезинформацията на платформата.
Бойкотът, започнат от кампанията #StopHateforProfit (коалиция от групи за граждански права), не изглежда да навреди на цялостния резултат на компанията, но обърна внимание на проблеми, които продължават да преследват гиганта в социалните медии. Facebook обяви, че „няма коментар“ по въпроса, но спомена няколко стъпки, които компанията е предприела, като например забрана на политически реклами през седмицата преди изборите. Той също така разширява своята политика „Опасни лица и организации“, за да се обърне към институции и движения, които са демонстрирали значителни рискове за обществената безопасност.
През август кампанията #StopHateforProfit настоя за бойкот на рекламата на платформата. Участваха над 1000 високопоставени компании от Microsoft (MSFT) до Starbucks (SBUX), но в крайна сметка движението не успя да нарани финансово Facebook.