• Изпълнителният директор на Tesla рекламира нови технологии в „Денят на батерията“

    Изпълнителният директор на Tesla рекламира нови технологии в „Денят на батерията“

    Акциите на производителя на електрически автомобили са нарастнали с повече от 400% до момента.

    Изпълнителният директор на Tesla рекламира нови технологии в „Денят на батерията“

    Изпълнителният директор на Tesla - Илон Мъск, предложи нови прогнози за доставка за 2020 г. на събранието на акционерите на компанията във вторник, където компанията детайлизира и нов дизайн на батерията, за който твърди, че ще направи автомобилите му по-евтини за производство.

    Мъск заяви, че очаква доставките на превозни средства да се увеличат с 30 до 40% спрямо миналата година, когато компанията отчита доставки на 367 500 автомобила. Новите насоки от Мъск предполагат доставки между 477 750 и 514 500 автомобила, диапазон, който обхваща предварително заявената цел на компанията да достави половин милион коли през 2020 г.

    „През 2019 г. имахме 50% ръст. И мисля, че ще се справим наистина доста добре през 2020 г., вероятно някъде между 30 и 40 процента ръст, въпреки трудните обстоятелства."

    Мъск също заяви, че батерията и производственият напредък, върху които работи Tesla, скоро ще доведат до по-ниски цени, които ще бъдат жизненоважни за пускането на повече електрически превозни средства по пътя. „След около 3 години сме уверени, че можем да направим много убедително електрическо превозно средство за 25 000 долара, което също е напълно автономно“, заяви той. Мъск обаче е известен с това, че е прекалено оптимистичен с прогнозите си.

    В отговор на последващия въпрос на един акционер за понижаване на цените, Мъск призна: „Средната ни рентабилност за последните четири тримесечия беше може би 1%. Нашата оценка прави така, сякаш сме, но не сме. "

    Той продължи: „Искаме да направим цената възможно най-конкурентна, без да губим пари. Ако продължавате да губите пари, ще умрете. "

    Акциите на компанията паднаха с цели 7% по време на презентацията, която се проведе след обичайните часове за търговия. По време на презентацията, Tesla потвърди, че е проектирала и произвежда свои собствени акумулаторни клетки в съоръжение във Фремонт, като част от стремежа си да направи автомобилите си достъпни за масовия купувач. Като цяло батериите на Tesla - които съдържат хиляди клетки - са най-скъпата част от автомобила.

    Старшият вицепрезидент на Tesla по задвижване и енергийно инженерство, Дрю Баглино, описа как новите клетки на компанията, наречени "4680", са по-големи и по-лесни за изработване от "2470" цилиндрични батерийни клетки, които купува от Panasonic и други доставчици днес. Батерийният пакет на Tesla ще изисква по-малко клетки с новата форма и дизайн. Баглино заяви, че по-големите клетки, заедно с други производствени и дизайнерски промени, които се извършват в Tesla, в крайна сметка ще подобрят гамата от автомобили с повече от 50%.

    В краткосрочен план Tesla заявява, че има за цел да произведе новите батерийни клетки на стойност 10 гигаватчаса в пилотния завод в рамките на една година. Мъск отбеляза, че каквито и клетки, които произвежда във Фремонт, биха били допълнение към клетките на стойност 100 гигаватчаса, които купува от доставчици, и каза: „За да бъде ясно, ще отнеме около година, за да достигне капацитета от 10 гигаватчаса.“

    С новите си клетки Tesla също се стреми да намали или напълно да избегне използването на някои скъпи материали, използвани в производството на литиево-йонни батерии днес, включително кобалт.

    Tesla Илон Мъск Ден на батерията

    Оценка на новината

    0