Ръстът на облачния бизнес на Alibaba изпревари Amazon и Microsoft през тримесечието, завършващо през септември.
Alibaba съобщи, че облачните изчисления са донесли приходи от 14,89 милиарда юана (2,24 милиарда долара) през трите месеца, приключващи на 30 септември.
Това беше по-бързо от 29% ръст на приходите на Amazon Web Service на годишна база и 48% ръст на Microsoft Azure през тримесечието на септември.
Важно е да се отбележи, че облачният бизнесът на Alibaba е значително по-малък от тези двама лидери на пазара.
За сравнение, Amazon Web Services донесе приходи от 11,6 милиарда долара, докато интелигентните облачни приходи на Microsoft, които включват други продукти, както и Azure, възлизат на 13 милиарда долара през септемврийското тримесечие.
Според Synergy Research Group, Alibaba е четвъртият по големина доставчик на обществени изчислителни облаци в световен мащаб.
Главният изпълнителен директор на Alibaba - Даниел Джанг, заяви, че публичният сектор и финансовите услуги са допринесли с най-голям растеж за облачното подразделение на компанията.
„Ние вярваме, че облачните изчисления са основна инфраструктура за дигиталната ера, но все още са в ранен етап на растеж. Поели сме ангажимент за по-нататъшно увеличаване на инвестициите ни в тази насока“, каза Джанг.
През септември главният финансов директор на Alibaba - Маги Ву, заяви, че облачният бизнесът на компанията вероятно ще стане печеливш за първи път през текущата фискална година.
Загубата на Alibaba от бизнеса с облачни изчисления е била 3,79 млрд.юана през тримесечието на септември, много по-голяма от загубата от 1,92 млрд.юана за същия период на миналата година. Wu обаче посочи печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITA), друга мярка за рентабилност.
Загубата на EBITA се сви до 156 милиона юана от 521 милиона юана за същия период на миналата година. Маржът на EBITA е отрицателен 1%.
Alibaba определено очаква да види рентабилност през следващите две тримесечия.
„Не виждаме причина в дългосрочен план облачните изчисления на Alibaba да не могат да достигнат нивото на марж, което виждаме в други партньорски компании. Ще продължим да се съсредоточаваме върху разширяването на нашето лидерство в облачния бизнес, а също и да увеличаваме печалбите си“, допълни Маги Ву.