Netflix залага сериозно на Азиатско-Тихоокеанския регион, като инвестира милиони долари в оригинално и лицензирано съдържание на големи пазари като Индия.
Когато технологичната компания отчете приходите си за третото тримесечие миналия месец, тя заяви, че почти половината от ръста на платеното членство идва от APAC - най-големият дял от всеки регион. Международната експанзия беше основен фокус за Netflix през последните години, особено на пазарите в Азиатско-Тихоокеанския регион от 2016 г. насам.
Netflix се фокусира върху локализацията, когато стартира в региона, каза Тони Замечковски, вицепрезидент за развитие на бизнеса в APAC в Netflix в интервю в края на октомври.
Това включва добавяне на субтитри и дублаж на регионални езици като хинди, малайски, корейски, японски, тайландски и бахаса Индонезия. Компанията също така направи интерфейса на приложението достъпен на местни езици.
„Другото нещо, което направихме през последните четири години, е да признаем, че този регион е преди всичко мобилен, което е голяма разлика от всяка друга част на света“, допълни той.
Компанията прокара планове само за мобилни устройства на места като Индия, Малайзия, Индонезия, Филипините и Тайланд, предлагайки тези абонаментни планове под 5 долара на месец. Това е ярък контраст с вида на първокласните цени, които Netflix има на пазари като САЩ, където стандартният абонамент струва около $ 14.
Например, в Индия потребителите могат да плащат 199 индийски рупии (2,68 долара) на месец, за да гледат непрекъснато Netflix в стандартна разделителна способност на смартфон или таблет по всяко време. Мобилният план, въведен през 2019 г., е в допълнение към три други плана, които вече са съществували, вариращи между 499 рупии на месец до 799 рупии.
„Пазари като Япония, (Южна) Корея, Индия, Индонезия, определено са пазари, на които виждаме значителен потенциал и ще продължим да инвестираме в тези пазари“, добави Тони Замечковски.
Поради голямото навлизане на смартфони и по-евтината интернет връзка, повече хора са онлайн за първи път в живота си, оставяйки региона с голяма потенциална клиентска база, която технологичните компании могат да използват.
Например Индия има втория най-голям брой потребители на интернет след Китай, с около 570 милиона абонати в интернет и нараства със скорост от 13% годишно.
Netflix от своя страна е похарчил 400 милиона долара за разработване на оригинално съдържание, както и за лицензиране на друго съдържание за индийския пазар между 2019 и 2020 г.
„Този пазар преживя фантастична трансформация през последните четири години по отношение на получаването на достъп до интернет и поевтиняването на данните с Reliance Jio“, отбеляза Замечковски, позовавайки се на евтините мобилни данни, предлагани от индийския телекомуникационен гигант Reliance Jio което позволи на милиони индийци да се свържат за първи път с интернет.
Netflix си партнира с Jio, за да даде безплатен абонамент само за мобилни устройства за абонаментни планове, започващи от 399 рупии на месец, както и безплатен абонамент за основни планове за фиксирана широколентова услуга на Jio, съобщават медиите. Това може да помогне на компанията да затвори 2020 г. с 4,6 милиона абонати в Индия.
Въпреки че Netflix не се предлага в Китай, компанията инвестира значително за разработване на местно съдържание за региона. Той е произвел повече от 200 оригинални заглавия, включително над 70 корейски екшъна и аниме заглавия. Компанията също така е инвестирала повече от 700 милиона долара във финансиране на партньорства и копродукции в Южна Корея от 2015 г. насам, а страната има 3,3 милиона платени абонати към 30 септември.
В Югоизточна Азия компанията заяви, че удвоява своя каталог със съдържание почти всяка година от 2016 г. насам и планира да добави близо 500 заглавия от региона само през 2020 г. Подобно на Индия, Югоизточна Азия е друг доходоносен пазар за компаниите поради голямото си население и относителния брой хора, които току-що влизат онлайн.
Но Netflix е изправена пред силна конкуренция от местни, регионални и международни играчи, много от които имат "дълбоки" джобове или са подкрепени от големи компании. Те включват Prime Video на Amazon, Disney + Hotstar и HBO Max.