Alibaba постави нов рекорд в продажбите за годишното събитие за пазаруване на Singles Day, подвиг, засенчен от близо 10% спад на акциите, причинен от предложената нова китайска антитръстова регулация.
Singles Day обикновено е денонощно събитие за пазаруване в Китай, което отчита огромни отстъпки за милиони продукти в платформите за електронна търговия, управлявани от Alibaba, JD.com и други играчи. Той генерира повече продажби от Черния петък и Кибер понеделник в САЩ, взети заедно.
Но тази година търговците на дребно JD.com и Alibaba разшириха събитието за пазаруване. Той продължава от 1 ноември и ще приключи в полунощ на 12 ноември.
JD.com, най-големият съперник на Alibaba, заяви, че обемът на транзакциите на нейната платформа е 200 милиарда юана към днешна дата.
„Вероятно ще удвоим миналогодишния 11.11 или може би дори повече от това. Tова наистина показва, че потребителските навици наистина са се преместили онлайн, не само в първо ниво (градове), но в цялата страна“, отбеляза Джейкъб Кук, главен изпълнителен директор на WPIC - фирма за електронна търговия и маркетинг, която помага на чуждестранни марки да продават в Китай.
Държавната администрация за регулиране на пазара публикува проект на правила във вторник, който за първи път определя какво представлява антиконкурентното поведение. Той обхваща области, включително ценообразуване, начини на плащане, използване на данни за целеви купувачи.
„Потенциалното прилагане на новите антитръстови разпоредби е отрицателно за повечето големи интернет компании, особено в електронната търговия и доставката на храни - въпреки че конкуренцията вече се засили с намалено пазарно господство през сегментите през последните години, което може да бъде смекчаващо“, казаха в свое изявление анализаторите на Morgan Stanley.
Тазгодишният ден на необвързаните е настроен срещу глобалната пандемия на коронавируса, която опустоши световната икономика. Но в Китай, където вирусът изглежда е под контрол, икономиката започна да се възстановява.
Alibaba очаква вносните стоки да бъдат голям хит при пазаруването в Китай, защото все по-малко пътуват в чужбина, за да купуват чуждестранни продукти. Tmall, платформа за пазаруване, управлявана от Alibaba, за първи път донесе над 2600 нови чуждестранни марки в Китай.
Но както JD, така и Alibaba използват Singles Day, за да привлекат нови клиенти. Двете компании правят натиск в така наречените китайски градове от по-ниско ниво, където проникването на електронна търговия е по-ниско, а разходната мощ е по-слаба. Технологичните гиганти смятат, че това е ключово за силния растеж напред.
Pinduoduo се превърна в конкурент на Alibaba и JD.com, предлагайки атрактивни цени.
За да се противопоставят на възхода на Pinduoduo, Alibaba и JD пуснаха конкурентни приложения. Например, миналата година JD пусна приложение за групово купуване, наречено Jingxi.
Alibaba има приложение, наречено Taobao Tejia, което има огромни отстъпки за продукти през цялата година.