ByteDance се сдоби с голямо студио за мобилни игри Moonton, подчертавайки амбициите му в индустрията на видеоигрите и изправяйки го срещу китайския гигант Tencent.
ByteDance се стреми да се разнообрази отвъд рекламата и да вземе част от пазара за мобилни игри на стойност 86 милиарда долара, както и да разшири своя отпечатък в международен план.
„Moonton е идеалният партньор, който помага да разширим нашата игрална стратегия на международните пазари“, се казва в изявление на ByteDance.
Ройтерс съобщи, че Moonton се оценява на 4 милиарда долара, позовавайки се на два неназовани източника. ByteDance отказа да даде коментар.
Tencent е световен лидер в мобилните игри и стои зад някои от най-добрите заглавия. Тя успя да направи това през последните няколко години чрез придобивания и вземане на стратегически дял в по-малки компании, както и разработване на собствени заглавия. Това позволи на Tencent да има обширно портфолио от игри, които продължават да печелят пари за компанията.
Той също така позволи на Tencent да се разшири в международен план, подвиг, който ByteDance също се надява да постигне.
Moonton е известен с „Mobile Legends“, така наречената игра за мултиплейър онлайн бойна арена (MOBA), при която отборите се бият помежду си на големи виртуални арени. Популярните заглавия в тази категория включват „Честта на кралете“ на Tencent и „League of Legends“, разработена от Riot Games.
„Mobile Legends“ е популярен в Югоизточна Азия. А ByteDance миналата година си партнира с игралната компания Gravity, за да пусне на пазара „Ragnarok X: Next Generation“ в региона.
„Bytedance възприема глобален подход към бизнеса си с видеоигри от първия ден“, заявиха от фирмата за анализи на игри Niko Partners.
ByteDance оперира с приложението за кратко видео Douyin в Китай и TikTok на международните пазари. Миналата година ByteDance заяви, че Douyin има 600 милиона активни потребители дневно и че TikTok има 700 милиона активни потребители месечно.
Компанията може да използва платформата за социални медии за популяризиране на игри и привличане на потребители.
"Начело с Bytedance, двете фирми (Moonton и ByteDance) могат да използват TikTok / Douyin за популяризиране на Mobile Legends на пазари като Китай и САЩ", добавиха още от Niko Partners.
Най-голямото предизвикателство за Bytedance ще бъде да създаде саморазработен хит, който да може да работи в дългосрочен план. Ето защо компанията се стреми към сключване на издателски сделки за публикуване на игри, базирани на популярен IP, и придобиване на фирми за разработка на игри с доказан успех.