• Цифровият пазар на Индонезия може да нарасне до 300 милиарда долара през следващите 3 години

    Цифровият пазар на Индонезия може да нарасне до 300 милиарда долара през следващите 3 години

    Индонезия е най-вълнуващият пазар за цифрови технологии и технологии в Азия, а може би и в света.

    Цифровият пазар на Индонезия може да нарасне до 300 милиарда долара през следващите 3 години

    Индонезийският технологичен пазар е в момент на инфлексия и може да нарасне експоненциално, за да достигне между 200 и 300 милиарда долара през следващите две до три години, заяви Джон Риади, директор на Lippo Group - един от най-големите конгломерати в страната.

    Индонезия е най-вълнуващият пазар за цифрови технологии и технологии в Азия, а може би и в света“, отбеляза Риади.

    „Когато нашата група за първи път инвестира в технологии през 2012 г., размерът на целия технологичен пазар в Индонезия беше приблизително 100 милиона долара. Същият този клас активи днес е около 40 милиарда долара“, добави той.

    Lippo Group е основана от дядото на Риади. Конгломератът има бизнес в широк спектър от сектори, включително недвижими имоти, търговия на дребно, здравеопазване и телекомуникации. Риади е ръководител на начинанието на групата в областта на технологиите, а също така е главен изпълнителен директор на подразделението за строителство на недвижими имоти Lippo Karawaci.

    Риади сподели, че групата е направила повече от 30 инвестиции в технологичното пространство на Индонезия, включително OVO, базираната в Джакарта платформа за цифрови плащания. Индонезия е близо до точката на прегъване на технологиите, подобна на тази, която Китай видя в началото на 2000-те, когато внедряването на технологии бързо се повиши.

    Индонезия е дом на няколко от т.нар. стартиращи фирми с еднорог - или частни компании на стойност 1 милиард долара и повече - включително фирмата за електронна търговия Bukalapak и OVO, според CB Insights.

    Инвеститорите казват, че нарастващите потребители на интернет в страната и разрастващата се средна класа са условия, които са узрели за цифров бум. Но Индонезия е труден пазар за навигация, отчасти защото населението е разпределено на повече от 10 000 острова - много със собствена култура и език.

    И все пак потенциалът за растеж на технологичната сцена на Индонезия проправи пътя за стартиращи интернет компании, които привлякоха вниманието на международните инвеститори.

    Миналата седмица две от водещите технологични компании в страната, фирмата за приветствие и плащания Gojek и фирмата за електронна търговия Tokopedia, обявиха сливане, за да сформират юридическо лице, наречено GoTo Group.

    GoTo Group има известни поддръжници, които преди това са инвестирали в Gojek или Tokopedia. Те включват китайски технологични гиганти Alibaba и Tencent, както и Sequoia Capital India и сингапурския държавен инвеститор Temasek.

    Китай Индонезия Lippo Group цифров пазар

    Оценка на новината

    0