Цифровият пазар на Индонезия може да нарасне до 300 милиарда долара през следващите 3 години

Индонезия е най-вълнуващият пазар за цифрови технологии и технологии в Азия, а може би и в света.

Индонезийският технологичен пазар е в момент на инфлексия и може да нарасне експоненциално, за да достигне между 200 и 300 милиарда долара през следващите две до три години, заяви Джон Риади, директор на Lippo Group – един от най-големите конгломерати в страната.

Индонезия е най-вълнуващият пазар за цифрови технологии и технологии в Азия, а може би и в света“, отбеляза Риади.

„Когато нашата група за първи път инвестира в технологии през 2012 г., размерът на целия технологичен пазар в Индонезия беше приблизително 100 милиона долара. Същият този клас активи днес е около 40 милиарда долара“, добави той.

Lippo Group е основана от дядото на Риади. Конгломератът има бизнес в широк спектър от сектори, включително недвижими имоти, търговия на дребно, здравеопазване и телекомуникации. Риади е ръководител на начинанието на групата в областта на технологиите, а също така е главен изпълнителен директор на подразделението за строителство на недвижими имоти Lippo Karawaci.

Риади сподели, че групата е направила повече от 30 инвестиции в технологичното пространство на Индонезия, включително OVO, базираната в Джакарта платформа за цифрови плащания. Индонезия е близо до точката на прегъване на технологиите, подобна на тази, която Китай видя в началото на 2000-те, когато внедряването на технологии бързо се повиши.

Индонезия е дом на няколко от т.нар. стартиращи фирми с еднорог – или частни компании на стойност 1 милиард долара и повече – включително фирмата за електронна търговия Bukalapak и OVO, според CB Insights.

Инвеститорите казват, че нарастващите потребители на интернет в страната и разрастващата се средна класа са условия, които са узрели за цифров бум. Но Индонезия е труден пазар за навигация, отчасти защото населението е разпределено на повече от 10 000 острова – много със собствена култура и език.

И все пак потенциалът за растеж на технологичната сцена на Индонезия проправи пътя за стартиращи интернет компании, които привлякоха вниманието на международните инвеститори.

Миналата седмица две от водещите технологични компании в страната, фирмата за приветствие и плащания Gojek и фирмата за електронна търговия Tokopedia, обявиха сливане, за да сформират юридическо лице, наречено GoTo Group.

GoTo Group има известни поддръжници, които преди това са инвестирали в Gojek или Tokopedia. Те включват китайски технологични гиганти Alibaba и Tencent, както и Sequoia Capital India и сингапурския държавен инвеститор Temasek.

Related posts

Ето кои са най-високоплатените CEO-та в технологичната индустрия през 2023 година

Raspberry Pi излиза на фондовата борса този месец при оценка от 500 млн. паунда

Инвестициите в ИИ ще надхвърлят рекордните 100 млрд. долара

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ