Делът на е-купувачите в ЕС се увеличава

Вече всеки втори в Евросъюза купува стоки онлайн, сочат статистическите данни.

През последната година се отчита значителен ръст на гражданите в ЕС, които пазаруват онлайн. Това сочат данните на Евростат. Делът на хората на възраст между 16 и 74 години се е увеличил от 30% през 2907 година  до 53% през 2015 година.

Все още има и „традиционни“ купувачи. Сред интернет потребителите, които не са пазарували онлайн, 75% посочват като причина, че „обичат пазаруването на място, защото трябва да видят стоката, преди да я закупят“. 27% от от същата група пък изказват опасения относно сигурността на плащанията и опазването на лични данни.

Повечето от онлайн пазаруващите в ЕС са доволни от покупките си – 70% твърдят, че не са срещали проблеми при поръчката. Данните сочат, че най-много се купуват през интернет дрехи и спортни стоки (60%), след тях се нареждат пътуванията и хотелското настаняване (52%).

Първенците по онлайн пазаруване са великобританците. 81% е делът на хората в Обединеното кралство, които са пазарували онлайн през 2015 година. След Великобритания се нареждат Дания (79%), Люксембург (78%), Холандия (73%), Финладия и Швеция ( по 71%). Данните показват, че най-нисък дял на онлайн купувачите има в Кипър (23%), България (18%) и Румъния (11%). Специалисти смятат, че този нисък процент се дължи на ниските доходи на населението в трите страни. Обаче като цяло, делът на е-купувачите в половината от страните членки е над 50%.

 

Related posts

Ето кои са най-високоплатените CEO-та в технологичната индустрия през 2023 година

Raspberry Pi излиза на фондовата борса този месец при оценка от 500 млн. паунда

Инвестициите в ИИ ще надхвърлят рекордните 100 млрд. долара

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ