Lazada сигнализира за посегателство върху личните данни на свои потребители

Lazada потвърди, че личната информация от 1,1 милиона акаунта в RedMart, е компрометирана.

Югоизточната азиатска фирма за електронна търговия Lazada заяви, че е открила нарушение, което разкрива лични данни на много потребители в Сингапур.

Екипът на Lazada за киберсигурност откри в четвъртък миналата седмица, че е имало нелегален достъп до база данни за клиенти за RedMart – онлайн услугата за доставка на хранителни стоки в града-държава. Компанията, собственост на Alibaba, заяви, че информацията, съдържаща се в базата данни, е „неактуална повече от 18 месеца."

Базата данни се използва от вече изведеното от експлоатация приложение и уебсайт RedMart и се хоства на доставчик на услуги на трета страна.

Lazada купи RedMart в края на 2016 г. и миналия март интегрира услугата за доставка на хранителни стоки със собствено приложение и уебсайт – приблизително по същото време, когато засегнатата база данни беше актуализирана за последно.

Сингапурската Channel News Asia първа съобщи за инцидента. Новинарската мрежа заяви, че е имала достъп до онлайн форум, който „уж продава лични данни“ – като имена, телефонни номера, имейл и пароли – от различни сайтове за електронна търговия по света, включително открадната информация от Lazada.

Информацията, която е била незаконно достъпна, включва имена, телефонни номера, адреси, криптирани пароли и частични номера на кредитни карти на клиентите на RedMart. Засегнатите потребители се отписаха от съществуващите си акаунти и бяха подканени да рестартират паролата си преди да влязат в системата. Lazada каза също, че незабавно е блокирала достъпа до базата данни, след получаване на сигнала за извършеното посегателство.

„Защитата на данните и поверителността на нашите потребители е от първостепенно значение за нас“, каза Lazada в свое изявление. „Освен че преглеждаме и укрепваме нашата инфраструктура за сигурност, ние работим много тясно със съответните органи по този инцидент и оставаме ангажирани да предоставяме цялата необходима подкрепа на нашите потребители.“

Компанията съобщи, че е съобщила за инцидента на Сингапурската комисия за защита на личните данни, която прилага закона за защита на личните данни на града-държава. Законодателството изисква компаниите да уведомяват комисията и засегнатите лица за нарушаване на данни, ако това включва лични данни на 500 или повече души.

Говорител на комисията заяви пред CNBC, че е наясно с инцидента и разследва въпроса.

Говорител на Lazada посочи изявлението в петък, когато беше попитан дали има актуализации по разследванията му за нарушаване на сигурността.

На уебсайта си Lazada заяви, че засегнатата база данни не е свързана с нито една от текущата й база данни.

RedMart забеляза нарастване на употребата тази година, тъй като повече хора се насочиха към онлайн пазаруване на хранителни стоки, когато пандемията на коронавирус избухна за първи път и Сингапур влезе в частично блокиране. Онлайн продажбите на хранителни стоки на платформата скочиха четири пъти, след като градът-държава въведе ограничения за движение от началото на април.

Related posts

Ето кои са най-високоплатените CEO-та в технологичната индустрия през 2023 година

Raspberry Pi излиза на фондовата борса този месец при оценка от 500 млн. паунда

Инвестициите в ИИ ще надхвърлят рекордните 100 млрд. долара

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ