Новини от България
и Света

Обединеното кралство и ЕС предприеха официално разследване на Facebook

Големите технологични фирми са изправени пред все по-голям контрол по света, тъй като техните продукти продължават да оказват влияние върху живота на милиарди хора. 
Набиране на средства през Facebook?
Facebook
Email

Големите технологични фирми са изправени пред все по-голям контрол по света, тъй като техните продукти продължават да оказват влияние върху живота на милиарди хора. 

Регулаторите в Обединеното кралство и ЕС започнаха официални разследвания на конкуренцията във Facebook по едно и също време в петък, отбелязвайки рядко координирана проверка на голяма американска технологична фирма

Органът за конкуренция и пазари на Обединеното кралство /СМА/ заяви, че разследва дали Facebook злоупотребява с господстващо положение в социалните медии или дигиталните рекламни пазари чрез събирането и използването на рекламни данни.

CMA заяви, че ще проучи дали Facebook нечестно е използвал данните, получени от своята опция за рекламиране и еднократно влизане, известна като Facebook Login, за да се възползва от своята платформа за покупки и продажби, Facebook Marketplace, както и онлайн услугата си за запознанства.

Андреа Кочели, главен изпълнителен директор на CMA, заяви в изявление: „Ние възнамеряваме да проучим задълбочено използването на данни от Facebook, за да преценим дали бизнес практиките му дават несправедливо предимство в секторите за онлайн запознанства и класифицирани реклами.“

Междувременно Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, заяви, че започва официално антитръстово разследване, за да прецени дали Facebook е нарушил правилата си „като използва рекламни данни, събрани по-специално от рекламодатели, за да се конкурира с тях на пазари, където Facebook е активен като класифицирани реклами."

Разследването ще се стреми също така да установи дали връзката между основната социална мрежа на Facebook и Facebook Marketplace нарушава правилата на ЕС за конкуренцията.

Маргрете Вестагер, изпълнителен вицепрезидент на Европейската комисия, заяви в изявление: Facebook се използва от почти 3 милиарда души месечно и почти 7 милиона фирми рекламират във Facebook общо. Facebook събира огромни масиви от данни за дейностите на потребителите на своята социална мрежа и извън нея, което му позволява да насочва към определени групи клиенти."

„Ще разгледаме подробно дали тези данни дават на Facebook неправомерно конкурентно предимство, особено в сектора на онлайн рекламите, където хората купуват и продават стоки всеки ден и където Facebook също се конкурира с компании, от които събира данни. В днешната цифрова икономика данните не трябва да се използват по начин, който нарушава конкуренцията “, добави Вестагер.

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРИЕМАМ ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00

Използвате Adblock

Молим Ви да изключите Вашият Adblock - така помагате за развитието на нашият уебсайт. Благодаря!