Клиентите на Apple (AAPL) sa изразходили с около 16% повече средства през 2019г. за приложения, спрямо година по-рано
Собствениците на iPhone и iPad имаха доста натоварване в края на 2019 г.
Клиентите на Apple (AAPL) изразходват 1,42 милиарда долара за приложения между Бъдни вечер и Нова година, 16% скок от 2018 г., съобщи Apple в сряда. Само на Нова година, компанията заяви, че е поставила еднодневен рекорд за продажби от 386 милиона долара за приложения, годишно увеличение от 20%.
Разработчиците на приложения са спечелили повече от 155 милиарда долара след откриването на App Store през 2008 г., отбеляза компанията в изявление.
За потребителите на iPhone най-горещите безплатни приложения бяха YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok и Facebook Messenger. В платените приложения най-добрият изпълнител беше Facetune, приложение за редактиране на снимки за iOS или Android телефони, последвано от приложението за планиране на служители HotSchedules и приложението за прогноза за времето DarkSky.
За геймърите „Mario Kart Tour“, „Call of Duty: Mobile“ и „Fortnite“ направиха списъка с топ 10 безплатни игри. Мобилни игри като „Minecraft“, „Color Bump 3D“ и „Stardew Valley“ бяха някои от топ 10 платени игри.
Става все по-често хората да харчат големи средства за приложения, а разработчиците на приложения да изграждат нови начини да получават заплащане. Като цяло през 2019 г. App Store на Apple отчете 54,2 милиарда долара продажби, което е с 16,3% повече спрямо предходната година, а потребителите на Android в Google Play са изразходвали 29,3 милиарда долара, което е увеличение в сравнение с 2018 г. от 18,1%, според данни за проследяване на данни Sensor Tower. Google не върна веднага заявка за коментар. Apple не предостави продажби на App Store в своето съобщение за пресата.
"Потребителите харчат повече като цяло за приложения", казва Ранди Нелсън, ръководител на мобилните проучвания в Sensor Tower. „Все повече приложения откриват способността за по-ефективно осигуряване на приходи, което укрепва долните редове на магазините.“
Apple заяви в сряда, че от 2008 г. насам разработчиците са спечелили над 155 милиарда долара, а една четвърт от тези приходи са само от 2019 г. Това е след като Apple намали между 15% и 30% от продажбите на приложения.
Миналата година Apple започна да навлиза в услугите. През 2019 г. тя стартира услуга за абонамент за игри, наречена Apple Arcade, новинарна оферта, наречена Apple News +, собствена услуга Apple + TV и дори разшири финансовите си услуги с кредитна карта с марка Apple.
„2019 г. беше най-силната година за услуги в историята на Apple“, казва в изявление старши вицепрезидент на Apple за интернет софтуер и услуги Еди Кю. „Въведохме няколко нови вълнуващи преживявания за нашите клиенти, като същевременно установихме стандарта за поверителност и сигурност на потребителите.“
Новините от сряда бяха оскъдни за подробности за това колко потребители действително играят Arcade, притежават Apple Card или се настройват на Apple TV +. Apple каза, че над 100 милиона активни потребители месечно в САЩ, Великобритания, Австралия и Канада четат Apple News, но тази цифра включва всеки, който посещава платформата безплатно.