Слънчогледовото олио заема шеста позиция по продажби в класацията за най-големи производители на бързооборотни стоки на „Регал 500+”. Класацията подрежда 25-те най-големи производители в 25 различни категории и ги класира по приходи. От продажбата на слънчогледово олио са генерирани 493 млн. лв. през 2015г.
Нивото на приходите поставя слънчогледовото олио на шеста позиция в категорията на стоките отбелязващи ръст в продажбите си. За 2015г. олиото отбелязва 5% ръст на годишна база макар, че за 2014г. този ръст е бил 13%. За сметка на това, се отбелязва спад в дела на износа. Докато през 2014г. близо 66% от произведенето слънчогледово олио отива за износ, то през 2015г. само 50% се изнасят в чужбина.
Първо място в класацията заема „Олива” АД, а веднага след нея се нарежда „Билдком”. Повечето от компаниите в класацията имат основни приходи от продажба на външните пазари, макар че се отчита лек спад.
Българската стопанска камара поставя страната ни на 5-та позиция сред най-големите износители на слънчогледово олио в света. Компаниите в класацията сформират 98% от производството на олио. А, целият износ на олио за чужбина се сформира от 17 компании.
Слънчогледовото олио генерира 493 млн. лв. приходи за година
Слънчогледовото олио заема шеста позиция по продажби в класацията за най-големи производители на бързооборотни стоки на „Регал 500+”